Octavia RS v odstínu Dragon Skin: Octavia 1 tuning
Po Octavii ve výrazném a nezvyklém zeleném odstínu si představím další upravený “stroj” z řad našich fanoušků.
Ahoj, jsme rádi, že jsi přijal pozvání. Představ nám sebe a své auto.
Ahoj. Jmenuji se Martin a je mi 32 let. Pár lidí mě zná spíše z FB skupin (Jsem správce Facebook skupiny Octavia Group) a poslední rok i z Instagramu dragon_vrs_mk1.
Auto jsem vždy bral jako spotřební zboží pro dopravu z místa A do B. Vše se změnilo díky mému přestěhování do východočeského kraje (narozen Karviná), prodejem Superba a koupě vozu Octavie 1 RS, kdy změna komfortu byla velmi výrazná a musel jsem aspoň trošku přizpůsobit svým nárokům.
Příchodem covidu, díky kterému byla spousta volného času, nastal ideální čas začít ladit Octavii.
Švédská krev
Jak jsem zmínil, jedná se o Octavii 1 v provedení RS (1.8T 132 kW AUQ, modelový rok 2005), která je původem ze Švédska.
Motor 1.8 turbo s pár koňmi navíc a jednoduchou přestavbou na LPG jsem měl už v předchozím Superbu, kde se mi osvědčil jako ,,blbuvzdorný” a byl jsem s ním nadmíru spokojený.
Moje Octavia byla v původním stavu, takže se postupně začal dělat u mých mechaniků základní servis a já se zabýval spíše vzhledem a vylepšováním komfortu.
Dodávám, že auto dělám pro sebe a podle sebe. A to, že se líbí i ostatním, je taková třešnička na dortu 🙂
Všichni si hned všimnou výrazné barvy Dragon Skin. Představ nám, Martine, i další provedené úpravy.
Úprav na autě pár je. Jako hlavní, a pro mě nejlepší, je přestavba na LPG (pro některé je to samozřejmě hřích, ale pro mě je to opravdu ta nejlepší investice).
Co se samotného motoru týče, nebudu rozepisovat ,,základní servis”. Jen zmíním, že mám aktuálně nalezeno na 217 koní (i na LPG) při 0.9 baru. To mi na běžné ježdění zatím stačí – nedělám z toho sportovní auto.
Vzhledově se držím “linie RS”, navíc jsem přidal úpravu masky a nárazníků, velké křídlo na pátých dveřích a černě lakované xenonové světlomety.
Mezi další úpravy také patří sportovní podvozek ST Suspensions (varianta ST XA se stavitelnou výškou a tuhostí), sportovní nerezový výfuk a kola 3SDM 0.06 v rozměru 8,5 x 18″ s pneumatikami o rozměru 225/40 R18.
Tou nejvýraznější změnou je samozřejmě barva. Odstín Dragon Skin se lakuje na Superb třetí generace, nyní zdobí mou Octavii.
Nesmím zapomenout také na odhlučnění podběhů, odhlučnění dveří a dva 980W 6-ti kanálové zesilovače s jinými reproduktory ve dveřích.
Jaké máš se svou Octavií další plány?
Co je v plánu do budoucna, to ukáže čas. Trochu se u mě mění záliby a koníčky. Poslední dobou se zajímám o detailing – což jde doufám na mé Octavii alespoň trochu poznat :-)) .
V plánu mám vrhnout se na interiér, případně doladit motorovou část. Aktuální kola by už taky chtěli změnu a s tím souvisí, že bych k jiným kolům rád přidal i větší brzdy. Další fotky úprav a vylepšení budu určitě přidávat i na svůj Instagram.
Martine, moc ti děkujeme za rozhovor. Ať se daří.
Já moc děkuji za prostor představit své auto. A chtěl bych také poděkovat všem fanouškům za zájem, jak “likem” na Instagramu a Facebooku, tak i na cestách a srazech.
Opravdu mě těší, že se má práce libí i někomu jinému, než jen mě 🙂 Zároveň chci poděkovat všem, kteří mi s úpravou a servisem mé Octavie RS pomohli.
Foto: @tomfoto.cz