Tomášova srdcovka: Octavia 1 RS tuning

První generace Škody Octavia RS je dnes již ikonickým modelem v historii značky Škoda. Její sportovní varianta RS byla uvedena na trh v roce 2001 a velmi rychle si získala velkou popularitu. Pod kapotou se nacházel 1.8T motor s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 235 Nm.

Dnes vám představíme upravenou verzi tohoto legendárního modelu, která v sobě spojuje sportovní eleganci a individualitu.

Ahoj, mohl by ses nám představit a povědět něco o své Octavii?

Ahoj, jmenuji se Tomáš a je mi 26 let. Někteří z vás mě možná znají pod mým Instagramovým účtem @tomino96_mk1. Mým věrným společníkem na silnicích je Škoda Octavia 1.8T RS v černém provedení s karoserií liftback. Vozidlo vlastním od roku 2020 a za tu dobu mě nikdy nenechalo na holičkách. S výkonem 132 kW a 235 Nm mně Octavia vždy spolehlivě dovezla z bodu A do B.

Octavia 1 RS tuning - černá magická metalíza

Pojďme k úpravám, co vše jsi na své Octavii RS upravil?

Co se týče úprav, provedl jsem na své Octavii RS několik změn. Podvozek jsem vyměnil za sportovní značky Bilstein, který výrazně zlepšil jízdní vlastnosti. Upravil jsem výfuk, nyní je na autě celonerezový od společnosti Friedrich Motorsport se sportovním katalyzátorem, který výrazně zlepšil zvuk a také výkon vozu.

Když jsem přemýšlel o vzhledu, chtěl jsem, aby moje Octavia vypadala odlišně od ostatních. Vymyslel jsem kombinaci černo-žlutou a vyrobil si i vlastní znaky Škoda a RS v této barevné kombinaci (musel jsem improvizovat, protože tyto znaky nebyly běžně dostupné k prodeji). Další úpravou je přestavba světel vč. blinkrů na černé provedení. Přidal jsem také přední “lipo” Cupra R, honeycomb masku chladiče s černým rámečkem a zadní difuzor od značky Milotec.

V interiéru jsem udělal několik změn, včetně nového tříramenného volantu v černo-žlutém provedení a hydrografikou potažených lišt. Přidal jsem také černou plaketku na řadicí páce a přídavné budíky na tlak turbodmychadla, teplotu oleje a voltmetr umístěné ve středovém výdechu topení tak, aniž bych musel upravovat / řezat v interiéru.

Octavia 1 RS - interiér

Vzhled doplňují 18″ kola Japan Racing JR3 o rozměru 8,5 x 18 (přední náprava) a vzadu 9,5 x 18. Obuty jsou do pneumatik 205/40 R18 a 215/40 R18.

Po dvou letech, co Octavii vlastním, jsem začal uvažovat o decentním polepu. Tak vznikl žlutý rámeček s číslem 03. A proč právě číslo 3? Je to jednoduché, protože toto je moje třetí auto v životě. Ke žlutému rámečku na bocích jsem přidal i černý “sunstrip” na čelním skle.

Co se týče motoru a motorového prostoru, tak výkon je stále sériový, tzn. 180 koní. Pár koní možná přidalo sportovní sání od značky Ramair. Zmenšování prodlevy reakce na sešlápnutí plynu a prodloužení životnost turba má naopak na starosti namontovaný Forge Motorsport blow off ventil.

Octavia 1 RS tuning - 18" kola JR

Máš se svou Octavií další plány?

S Octavií mám ještě mnoho plánů. Určitě chci provést změny v motorovém prostoru a ještě více ji vizuálně doladit. Mým snem je mít Octavii jako “víkendovku” a používat ji opravdu jen během letní sezóny a hezkého počasí…

Tomáši, moc děkujeme za rozhovor. Držíme palce, ať ti vyjdou všechny plány. Ať se daří.

Rád bych poděkoval za příležitost představit vám svou upravenou Octavii RS. Tento vůz pro mě znamená mnohem víc než jen dopravní prostředek. Je to mé srdcové auto.

Octavia 1 RS nárazník a xenony