Automobilka Škoda představila nové logo
Větší změnu své identity mladoboleslavská automobilka Škoda za posledních zřejmě 30 let nezažila.
Nově bude využíván slovní nápis ŠKODA a tradiční okřídlený šíp v prstenci více odděleně, z nápisu se stane hlavní komunikační nástroj. Toto typografické logo se objeví nejen na zádi aut Škoda, jako tomu bylo v posledních letech, ale také na přídi.
Nápis ŠKODA dostal novou podobu s integrovaným háčkem, pracuje se symetrií a kombinací oblin a hran. „Háček pro nás byl výzvou, z globální perspektivy bývá pro většinu našich zákazníků matoucí. V nové podobě bude integrovaný a splyne se symetrií loga, zákazníci na domácím trhu a některých dalších ho přitom v nápisu rozpoznají,“ popisuje významnou změnu Martin Pavlík, druhý člen marketingového týmu, který novou identitu značky připravoval.
Změnou, byť ne tak zásadní, prošel i symbol okřídleného šípu. Logo se dočkalo na první pohled patrného zjednodušení, nově bude vykresleno v ploché podobě a automobilka u něj může výrazněji pracovat s barvami.
S novým logem se zákazníci a fanoušci značky Škoda začnou setkávat postupně. Nejprve se objeví v komunikačních materiálech, od roku 2024 se logo začne objevovat i na nově představovaných modelech. Postupně se logo a další prvky značky objeví v infotainmentech vozů a také u dealerů.
Pamatujete na článek z loňského roku, kdy českým internetem kolovala zaručeně pravá ilustrace nového loga Škoda? Nás těší, že tento návrh “amatérského” grafika nemá se současnou realitou nic společného.