Lukášova šedivka na vzduchu: Octavia 2 Combi tuning
Představujeme vám další upravenou Octavii 2 Combi, kterou si během několika let „postavil“ náš fanoušek Lukáš. Tento nadšenec do tuningu a automobilový fanatik si svou Octavii 2 RS pořídil v 18 letech a postupně ji přetvořil na unikátní kousek.
Velkou inspirací byl Lukášovi od malička jeho otec, který si doma šlechtil svého Renaulta 19. Nyní Lukáš dokázal upravit i svou vlastní Octavii, kterou kdysi používal jen jako auto na denní ježdění, ale postupně se rozhodl ji upravit a vylepšit do dnešní podoby.
Ahoj Lukáši, děkujeme za úvodní představení. Řekni nám více o své Octavii
V základu se jedná o Octavii 2 RS s motorizací 2.0 TDI PD, jedná se o verzi před faceliftem, původně v černé magické metalíze 9910. Při koupi auta nebyly na motoru žádné úpravy, rozhodl jsem se zaměřit spíše na vzhled, než na výkon. I v současné době tak má Octavia „tovární“ výkon 125 kW / 170 koní. Výbava byla klasická, jako u většiny modelů RS.
První úpravou na autě byl stavitelný podvozek TA. To jsem si chvíli užíval. Pokračoval jsem lakováním interiérových dekorů, zkoušení LED diod a další drobné úpravy, než jsem nastřádal finance. Pak už to šlo ráz na ráz.
Přestavba na facelift a změna barvy
Mezi další úpravy patří vzduchový podvozek řízený ventily se vzduchovými měchy Rubena a dvěma kompresory VIAIR. Exteriér byl předělán do verze RS po faceliftu a kompletně osazen doplňky od Maxton Design.
Do motorové části bylo přidáno otevřené sání, což je jediná úprava, kterou jsem provedl na motoru. Do interiéru byly namontovány limitované sedačky z anglické verze Octavie 2 RS s pořadovým číslem 134 / 500, volant a řadící páka z Octavie III RS. Všechny sloupky a stropnice byly potaženy látkou a na sloupek řidiče jsem přidal 4 přídavné budíky (tlak turba, teplotu oleje, voltmetr a tlak vzduchu na nápravách).
Ani audio nezůstalo beze změny. Pořídil jsem 2din autorádio s 10ti palcovou dotykovou obrazovkou a do kufru umístil subwoofer JBL se zesilovačem HERTZ. Původní reproduktory ve dveřích jsou nahrazeny reproduktory HERTZ, se kterými se současně dělalo kompletní vytlumení, tzn. všechny 4 dveře, strop a zavazadlový prostor.
V čem jsem se našel, je osvětlení. LED diody jsou snad všude, kde je to jen možné (v motorovém prostoru, v interiéru, u brzd a na podvozku, v kufru, světlech,…).
Po dlouhém přemýšlení jsem se rozhodl pro změnu barvy. Inspirací mi byla barva Steel Grey od Škodovky. V loňském roce tak Octavia změnila barvu díky celopolepu na světle šedou pastelovou.
Každý rok či dva se snažím obměňovat i kola na své Octavii RS, aby to nebyla vždy stejná monotónnost. Některé designy se těší větší oblibě, jiné zase méně. Ale jak s oblibou říkám, sto lidí sto chutí. Aktuálně mou Octavii zdobí velmi atraktivní kola Rotiform LSR ve zlatém odstínu o rozměrech 8,5×19 ET45.
Máš se svou Octavií další plány?
Zatím nemám úplně jasno. S mou Octavií jsem si již splnil své cíle a sny, a za to jsem velmi vděčný. V letošním roce neplánuji žádné velké změny a momentálně si pouze užívám návštěv srazů se stejně smýšlejícími lidmi. Dokonce přemýšlím o tom, že bych se rozloučil se svým milovaným vozem a poslal ho „do světa“. Už delší dobu uvažuji o novém projektu, který by mohl mít základ v nějakém starším typu auta.
Nicméně, tyto plány jsou zatím v plenkách a a nechám se překvapit, jaké budou do budoucna možnosti.
Lukáši, moc děkujeme za rozhovor. Držíme palce, ať ti vyjdou všechny plány. Ať se daří.
I já děkuji a samozřejmě děkuji za příležitost představit svou šedou lásku 🙂
A my na závěr dodáme, že Lukáše můžete sledovat na Instagramu @octavia_II_airride.