Martyho decentní šedá 1.9 TDI: Octavia 1 tuning
Představit svou decentní Octavii první generace přijel fanoušek Martin, kluk z Prahee, jak o sobě sám s vtipem říká. S Martinem se dáváme do řeči a zjišťujeme, že mu není nic čtyřkolového cizí a je “Škodovák” tělem i duší.
Pojďme se blíže podívat na Martinovu šedivku. Původně se jednalo o stříbrnou Octavii Combi s legendární “rotačkou” pod kapotou, jejíž výkon dosahoval hodnoty 66 kW / 90 koní. Dosahoval v minulém čísle znamená, že se jako první zaměříme na motor.
Legendární “jednadevítka” dostala trysky Sprint 764, turbodmychadlo GT1749VA (původem pro motory TDi PD 96 kW) a nové hliníkové vedení k většímu intercooleru. Současný výkon tak dosahuje po úpravě hodnoty cca 90 kW (finální doladění ho ještě čeká).
Historií je původní pětistupňová převodovka. Motor je nyní spárován s šestistupňovou převodovkou, taktéž původem z 96 kW verze.
Úpravy exteriéru se nesou v decentním duchu. Přední nárazník byl vyměněn za upravený nárazník z verze RS, do kterého byly napasovány mlhovky. Maska prošla lakováním a přední xenonové světlomety dostaly společně s blinkry černě lakované vnitřky.
Tou nejvýraznější změnou je barva. Ze stříbrné metalízy se stala šedá Steel, která má svůj původ v Octavii RS třetí generace. Sluší se také zmínit, že Martinovo Octavia sedí níže díky sportovnímu podvozku a podběhy vyplňují 17″ kola Tomason TN1.
V interiéru se Martin zaměřil na výměnu původních látkových sedaček za kožené s výhřevem. Přidal tříramenný kožený volant, dodělal tempomat a všechny šedé plasty v interiéru vyměnil za černé. Pomyslnou třešničkou je pak předělání podsvitu budíků a všech tlačítek do červeno-bílé kombinace.
A jaké má Martin další cíle? Pro letošek to bude doladění motoru tak, aby fungoval přesně dle jeho představ. Držíme palce.