Octavia 2.8 VR6 by Krystian: Octavia 1 tuning

Škoda Octavia je oblíbený model vozu, který není třeba představovat. I po letech patří k nejprodávanějším vozům mladeboleslavského výrobce. A netýká se to jen České republiky, ale také Polska, odkud pochází právě představovaná první generace Octavie.

Majitel této Octavie z roku 2003 je Krystian a rozhodně se nejedná o další “sériovku”, kterých jsou na silnicích tisíce.

Úpravy Octavie

Příběh úprav Krystianovi Octavie začal výměnou sériového odpružení za stavitelný podvozek, který byl následně nahrazen vzduchovým podvozek AirRide. 

Kola dělají auto. Třídílná 18″ kola SSR Koenig o šířce 9,5″ a 10,5″ na přední a zadní nápravě byla obuta do pneumatik Toyo 205/35 a Nankang 225/35. Aby bylo možné kola namontovat, došlo k úpravě odklonů.

V kufru jsou dvě 11litrové láhve plněné dvěma vzduchovými kompresory VIAIR 480C. Je zde také prostor pro audio v podobě subwooferu JBL, který je spolu se zesilovačem umístěn přímo v kufru.

Ani na exteriér se nezapomnělo. Vůz byl opatřen novým metalickým lakem v továrním odstínu Škoda “Černá magická” 9910.

Další úpravou byla výměna zašlých xenonových světlometů za nové bi-xenonové a instalace předního nárazníku z verze RS.

Zadní část vozu pak zdobí spoiler, který připomíná rallyový vůz Octavia WRC, s nímž Armin Schwarz na začátku století dojel na stupních vítězů v kultovní Safari Rally.

Krystianova Octavia vyjela z továrny v nejvyšší možné výbavě “Laurin & Klement”, díky které má ve výbavě mimo jiné vyhřívaná sedadla a čalounění kůží a alcantarou. Kromě toho se Krystian rozloučil se standardním čtyřramenným volantem, který nahradil tříramenným z verze RS, čímž interiér Octavie získal úplně jiný charakter.

Octavia 1 tuning - motor 2.8 VR6

Šestiválcové srdce

Nejvýraznější změny se odehrály pod kapotou, kde místo vznětového motoru 1.9TDI nastoupila novější generace zážehového agregátu 2.8 VR6 o výkonu 204 koní.

Převodovka a hnací ústrojí, včetně řídících jednotek, byly převzaty ze Seatu Leon Cupra 4 VR6. Vše doplňuje zakázkový výfukový systém od firmy Venom Exhaust, díky němuž Octavia parádně zní.

Octavia 1 tuning - motor 2.8 VR6

Plány do budoucna

Krystian svůj “Octavia” projekt ještě nedokončil. Plánuje instalaci šestipístkových třmenů Brembo s 330 mm kotoučem vpředu a čtyřpístkových třmenů s 312 mm kotoučem vzadu, včetně ruční brzdy.

Interiér vozu chce také opravit. V plánu jsou skořepinová sedadla, rollbar (rám) a drobné kosmetické úpravy.

IG Niccogarage | IG Kamil Koźlarek