Paulova Octavia 4 RS 2.0 TSI: Síla a styl v každém detailu
V tuningové komunitě není místo pro obyčejné vozy, a Paul Stojan z Mecklenburg Vorpommern to dokazuje ve velkém stylu. Jeho Škoda Octavia 4 RS z roku 2021, v limitované edici First Edition, je mistrovským dílem moderního tuningu. A teď se podíváme, co dělá tento vůz tak jedinečným.
Precizní podvozek a kola na míru
Paul věnoval zvláštní pozornost podvozku svého vozu. Systém vzduchového podvozku KW Fahrwerk V2 s ovládáním Airlift 3P mu umožňuje přesně nastavit výšku podle aktuální potřeby – ať už jde o komfortní jízdu městem nebo agresivní postoj na srazu.
A když už jsme u srazů, Octavia se pyšní stylovými koly MB Design VR3.2 o rozměru 9×20 ET42, která jsou obuta do pneumatik o velikosti 225/35 R20. Dvoudílné disky se lesknou v kontrastním provedení – černý základ a zlatá hvězda. Prostě pastva pro oči! Brzdy se pak postarají o bezpečnost s drážkovanými kotouči EBC, které zaručují ostrý brzdný účinek.
Vyladěný exteriér s důrazem na detaily
Co první upoutá pohled, když vidíte Paulovu Octavii? Je to její nádherný modrý lak Škoda Race Blue, který nenechá nikoho na pochybách, že jde o prémiový kousek. Ale to není všechno. Paul se pustil do zajímavých úprav, jako je odstranění výřezů na SPZ a jejich nahrazení magnetickými držáky – to dává vozu čistší a elegantnější vzhled.
Logo na přední masce a označení RS byly lakovány v barvě karoserie, což vozu přidává na agresivitě. Aerodynamický balíček od Maxton Design zahrnuje přední spoiler, boční prahy a nástavce na zadním nárazníku, zatímco zadní difuzor a ochranu nakládací hrany zajišťuje Milotec.
Interiér: Závodní atmosféra
Interiér Octavie nezůstal pozadu. Paul si nechal nainstalovat Clubsport rám od Bavarian CarTuning, lakovaný do matně zlaté, aby ladil s koly. Tento prvek nejenže vozu přidává závodní atmosféru, ale také slouží jako praktický prvek bezpečnosti.
Motor: Srdce plné síly
Pod kapotou se skrývá skutečná bestie. Původní motor 2.0 TSI o výkonu 245 koní Paul radikálně upravil. Instalace otevřeného sání z karbonu od APR a intercooleru od HG-Motorsport byla jen začátek. Díky většímu turbodmychadlu a softwarovým úpravám se výkon vyšplhal na neuvěřitelných 412 koní a točivý moment na 540 Nm! Výfukový systém od Hurricane s klapkami a downpipe od HJS Motorsport pak dodává vozu dokonalý zvukový doprovod.
Plány do budoucna?
Paul je v oblasti úprav neustále kreativní, i když momentálně nemá v plánu žádné velké zásahy. Rád si však nechává prostor pro spontánní nápady.