Raphaelova šedá bestie: Octavia 3 RS tuning
Představení další upravené Octavie z vašich řad patří našemu fanouškovi z německého Ingolstadtu.
„Ahoj jmenuji se Raphael, je mi 26 let, živím se jako inženýr pro bezpečnost a životní prostředí. Ve volném čase jsem se vždy zajímal o auta a pracoval na nich. Mé první auto bylo Audi A3 z roku 2000, které jsem po roce vyměnil kvůli poruše motoru. Dalším vozem bylo BMW E88 125i a brzy poté i F21 120D, se kterým jsem jezdil přes 3 roky.
Koncem roku 2018 jsem hledal nové auto s větším prostorem a výkonem. Všichni moji kamarádi jezdili s auty s benzínovými motory. Po 3 letech s naftovým motorem jsem se tak rozhodl, že bych rád koupil auto s benzínovoým motorem pod kapotou.
Tím se dostáváme k mé současné Octavii 3 RS. Můj otec tehdy jezdil ve druhé generaci Octavie, se kterou byl velmi spokojený. Protože hledal náhradu, bylo rozhodnuto, že zůstaneme u značky Škoda a koupíme generaci třetí.
Podařilo se nám koupit Octavie dvě. Pro mého otce Octavii 3 ve variantě Scout. Moje volba směřovala k tomu nejsilněšímu, co tehdy škodovka v rámci Octavií nabízela. Do garáže mi zamířila Octavia 3 RS 245 s paketem Challenge, skvělým motorem 2.0 TSI EA888 a automatickou převodovkou DSG. Má Octavia RS 245 je vyrobena v srpnu 2018 a jedná se tak o jednu z posledních verzí bez filtru pevných částic.“ Bylo jen otázkou času, než se Raphael pustí do úprav.
Na předním nárazníku přibyl lip od Rieger Tuningu, zadní nárazník zdobí difuzor stejného výrobce. Celé karoserie se převlékla do tmavě šedého odstínu v matném provedení (výrobce Oracal).
Raphaelova Octavia obouvá lehká a pevná 19“ kola OZ Ultraleggera s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. Sportovní podvozek Gepfeffert V2 zlepšuje jízdní vlastnosti a zajišťuje řádné snížení světlé výšky.
V interiéru proběhla výměna volantu za upravený, čalouněný v kombinaci kůže / alcantara, šitý červenou nití. Přidáno bylo i několik karbonových dekorů.
Stranou nezůstala ani pohonná jednotka s převodovkou. Výrazně lepší proudění vzduchu k novému turbu má na starosti sportovní sání VVW R600. Turbo bylo namontováno hybridní Ladermanufaktur LM440 s potenciálem až 420 koní. Pokračujeme intercooler kitem HG Motorsport a prvním dílem výfuku s HJS sportovním katalyzátorem. Dostatečné dávkování paliva pak zajišťují upravené vstřiky z Golfu R.
Finální ladění výkonu měl na starosti úpravce MR. Chiptech, který vykouzlil velmi slušné hodnoty 400 koní a 540 Nm. Společně s motorem měl úpravce na starosti i úpravu softwaru automatické převodovky DSG – dokáže tak přenést zvýšený výkon a rapidně se zlepšilo její chování ve všech jízdních režimech.